Szybciej, mocniej, dalej... Jest siła, jest moc, jest energia, jest ogień!
czwartek, 7 stycznia 2010
Nowy wymiar
Klasa małych minivanów to podatny marketingowo środek dla młodych z dzieckiem... i nie tylko. Stylowy wygląd, ergonomia, łatwość dostępu, dynamiczne i zarazem oszczędne silniki, optymalna ilość miejsca (ale nie dla długonogich i wysokich), funkcjonalny bagażnik i łatwy dostęp do tylnej kanapy (otwierane pod wiatr drzwi!). Tego wymaga dziś rynek, tego chcą klienci, bryła odpowiada wymogom stawianym wobec ochrony pieszych. Z resztą, testy EuroNCAP pokażą prawdziwe oblicze nowego Opla. Zapowiada się 6 turbodoładowanych jednostek napędowych, czyli tzw. downsizing w pełnej krasie: niższa masa motoru to mniejsze zużycie paliwa, a więc mniejsza emisja szkodliwych związków przy zapewnieniu osiągów silnika na poziomie wolnossących z litrażem o 0,5 jednostki wyższym. Czas pokaże, na ile wytrzymałe i trwałe są najnowsze konie robocze Opla. Stawiam dobre karty na ten model, szczerze. Poprzednik nie zyskał wielu zwolenników w Polsce, jednak ci, którzy mieli z nim do czynienia, dostrzegli funkcjonalność i "niemieckość" pojazdu, zwracając uwagę na wygodny dostęp do wnętrza i pozycję za kierownicą, wraz z dużymi lustrami (to ważne, żeby lusterka nie ograniczały pola widzenia wstecznego, a go ułatwiały). Meriva pierwszej generacji stylistycznie nie każdemu przypadła do gustu. Nowy model ma to zmienić, wykorzystując linie nowej Astry IV oraz Insignii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz